Going home

12 oktober 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

De allerlaatste dag is aangebroken.....helaas.....

's-Ochtends voor 10 uur moeten we de villa verlaten.
Rond half 10 stond alles gepakt in de auto's. Handbagage "flight-ready" gemaakt (genoeg luiers, extra kleding etc). Ieder een plastic tas met kleding met NL-proof kleding om op het vliegveld nog even om te kleden.
Normaal zou je denken "wat moet ik toch in die loze uurtjes doen"?
Ons plan was allang klaar: the Florida Mall!
Die hadden we namelijk nog niet gezien deze vakantie.
Na een kleine stop bij Starbucks en het inwisselen van de moneyorders die we nog over hadden van Tatum reden we richting Florida Mall.
Ik wilde graag nog een lekkere trui voor in het vliegtuig, dan kon mijn oude achterblijven.

Begonnen bij JC Penney. Oma zag bij binnenkomst al schoenen en ja hoor, daar ging onze koopgrage oma weer! Ach, koffers waren toch niet vol.
Tjeerd kwam ook nog wat tegen.
Daarna door naar de Abercrombie & Fitch en wat vond ik daar?????????????? JAAAAA, een lekkere trui! Bij de kids Abercrombie nog een hoodie voor Skyler.
Bij Macy's nog wat Olympic team 2012 gear voor Tatum...
Nog even snel wat bij CVS meegenomen....
Op de laatste dag toch nog even een berg geshopt. Heerlijk!
Skyler gedroeg zich voorbeeldig en heeft continu gelopen. Fantastisch gedaan. Kleine kinderen voelen dingen toch aan. Vanochtend kregen ze heus wel mee dat wij druk in de weer waren met vanalles en nog wat. Koffers inladen etc.
Hun spullen zien ze ook van hun kamertjes verdwijnen.
We vertellen wel dat we weer naar huis gaan en dat alle spullen meegaan, maar ja, wat krijgen ze ervan mee? Helemaal trots dus op onze twee kleine GROTE kanjers!

Vanuit de Florida Mall op naar het vliegveld. Een klein uurtje rijden.
Op de Interstate rijden we de file in! Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, geen file!!!
Gelukkig na ongeveer 1 mijl al een afslag zodat wij uit de file waren.
Het was een redelijk spannend ritje. De auto mocht leeg ingeleverd worden.
De tank was al een heel eind leeg. Besloten om het erop te wagen. Mocht het tanklampje gaan branden...dan konden we alsnog gaan tanken.
En ja hoor.....vijf minuten voor 't vliegveld: daar ging 't lampje aan.
Al met al vonden we 't knap: een auto met een brandend tanklampje inleveren. Dat lukt niet vaak.

Op 't vliegveld Sanford was vrij weinig te doen. Tatum lekker over de grond laten kruipen, Skyler mocht rennen maar hield het rustig.
Dit vliegtuig zat helemaal vol. Helaas dus..met vieren op drie stoelen, dat ging het worden.
Eerst een kort vluchtje naar Miami. Tatum huilde flink bij het opstijgen. Ze kon niet in slaap komen. Eenmaal in slaap hebben we haar niet meer gehoord tot ie op de grond stond in Miami. Iedereen moest eruit voor een uur.
Even uitkuren op het vliegveld van Miami en toen weer boarden.
Vliegtuig bomvol. Geen enkele lege stoel meer.
Kinderen hebben van de ruim 8 vlieguren zo'n 3.5 uur geslapen. Dat was heerlijk.
Ruim 2 uur voor landing hebben wij onze truckendoos opengemaakt om ze voor de laatste uurtjes te entertainen.
Wederom hebben onze kinderen zich fantastisch gedragen in 't vliegtuig.
Duizenden complimenten aan die twee kanjers. (Ligt het aan de opvoeding????)

Op Schiphol gingen we door de "all passports" rij. Krijgen we te horen dat Tatum officieel maar drie maanden in NL mag blijven, maar hij ging er nu geen probleem van maken. Als het mogelijk is, moet zij op een NL paspoort binnenreizen.
Nou nee dachten wij, ze heeft tenslotte gewoon de Nederlandse nationaliteit, maar....laten we maar niets zeggen.
Hij wilde een verblijfsvergunning zien. Helaas heeft Tatum die nooit gekregen. En...de sticker van de aanvraag zit in haar oude (verlopen) Amerikaanse paspoort. Die sticker was trouwens ook allang niet meer geldig.

Tjeerd wachtte op de bagage en ik ging met de kids alvast door de deuren. Daar stonden opa en oma om ons op te halen. Wat waren ze allemaal blij dat ze elkaar weer zagen. Skyler glunderde helemaal en opa en oma deden niet onder.
Tatum strekte ook direct haar armpjes uit om overgetild te worden.
Na een ballon te hebben gekregen, zijn we naar Uden gereden.
In Uden...zoooo moe. Kinderen zijn meegegaan met opa en oma en wij hebben alles even opgeruimd. 's-Avonds naar Schaijk om de kinderen op te halen.

De eerste jetlag-nacht achter de rug. Een flinke...
Hopelijk zijn de kinderen het tijdsverschil snel teboven.

Wij kijken terug op een fantastische reis!
Dag Florida, dag Tampa....we komen zeker weer terug!

1. Mirella:
    15 oktober 2012
    Tuurlijk ligt het aan de opvoeding dat ze zich zo netjes hebben gedragen zeg je dan. Heerlijk als ze het zo goed doen. Zo te lezen goede vlucht gehad en een warm welkom thuis. Ik hoop dat de kids snel van de jetlag af zijn want dat was bij ons met Justin een drama. Jammer dat het voorbij is en wij niet meer mee kunnen lezen naar de leuke avonturen. Gewoon weer dromen/plannen over de volgende vakantie naar Florida. Liefs Mirella
  2. Erik,Susanne&Ryleigh:
    15 oktober 2012
    En toen was het over en uit met Florida voor nu.
    Maar jullie kunnen terug kijken naar een geweldige vakantie.
    Nu van de jetlag afkomen en dan begint het gewone leventje weer.

Jullie Skyler is alweer 4 jaar. Wat vliegt de tijd, maar hoe bijzonder dat jullie zijn verjaardag daar alvast konden vieren.

Welkom thuis.

Liefs van ons