Wonderworks

8 oktober 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar Wonderworks geweest.
Bij het Visitor Center nagevraagd of het wel te doen was met twee kleintjes.
Ze hadden hun twijfels. Misschien konden we het wel proberen en zouden de kinderen het leuk vinden om te kijken hoe wij de attracties zouden doen.
Betere optie voor ons zou de Zoo of de Botanical Gardens zijn.
Nou dacht 't niet he...wij gaan 't gewoon proberen in Wonderworks.

Het gebouw staat op zijn kop. Palmboompje, lampjes, alles upside down aan de buitenkant.
Binnen ga je door een tunnel die draait, waardoor alles weer goed staat.
Eenmaal door de tunnel kom je bij de exhibits uit.
Allereerst even voelen wat je nou eigenlijk voelt tijdens een aardbeving.
Ook even voelen hoe sterk die wind tijdens een hurricane nou echt is.
Vervolgens door naar Bubble Lab. Door enorme ringen een zeepbel blazen.

Er was echt heel veel te doen/zien/beleven. Dingen met 3D, schaduwen die worden geprojecteerd, reactie-spellen, stukje space-center, muziekspellen, etc. Skyler deed flink mee. Tatum was echt heel erg klein hiervoor, maar ook zij heeft op knoppen zitten rammen.
Uniek was ook de ervaring om op een spijkerbed te liggen. Zowel Tjeerd als ik hebben het gedaan. Skyler vonden we hier nog te klein voor.
Het moment waarop die spijkers omhoog komen en je ze voelt prikken....da's wel echt ff spannend.

We hadden ook tickets voor de "rope-experience". Gezekerd aan een touw hoog boven de grond over touwbruggen gaan wandelen in een flinke met neon-kleuren gepimpte ruimte.
De tickets voor de 4D-ride die we hadden hebben we niet gebruikt. Helaas allebei de kinderen te klein en gezien het nogal lang duurt hebben we gekozen hier geen gebruik van te maken.

Daarna terug naar de villa. Nadat de kinderen op bed lagen zijn Tjeerd en ik nog even terug geweest naar International Drive.

Wonderworks is echt een aanrader voor een aantal uren fun in Orlando!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erik,Susanne&Ryleigh:
    9 oktober 2012
    Aan de foto's te zien was het genieten. Het lijkt me idd erg eng om op een bed met spijkers te gaan liggen. Stoer hoor!!!

Geniet elke keer weer van de verhalen en foto's
  2. Mirella:
    9 oktober 2012
    Oh dat leek mij ook zo leuk Wonderworks, alleen al de beleving van verschillende elementen. En aan de foto's te zien heeft Skyler ook genoten. Op naar het volgende verslag.
  3. Charlotte:
    11 oktober 2012
    Leek ons ook zo leuk maar geen tijd voor gehad, volgende keer willen we er zeker heen We zaten de eerste 3 dagen in het hotel tegenover wonderworks