Sightseeing Tampa

4 oktober 2012 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Uitchecken bij het heerlijke hotel en op naar kantoor.
Even een heel belangrijke envelop droppen en afscheid nemen van de dames op kantoor.
Vervolgens door naar Welma om ook daar afscheid te nemen. Tatum voelt zich erg vrij bij Welma, ze zet een jerrycan aan haar mond om uit te drinken!

We kunnen pas laat inchecken in Orlando, dus vandaag komt het er toch van: sightseeing Tampa.
We besluiten eerst naar het Raymond James Stadium te gaan. Home of the Tampa Bay Buccaneers.
Zo groot….indrukwekkend stadion. Of we voor de job-expo kwamen??? Nou nee, gewoon ff stadion kijken, da’s alles.
Vervolgens Hyde Park. Hier zijn we al eens eerder geweest. Een heerlijke wijk in Tampa, mooie huizen… Gelegen aan de Hillsborough River. Een plek die alle Tamparents wel gezien hebben.
Bij enkele huizen in deze wijk hebben we al Halloween versieringen gezien.
Het is ook zooooo lekker om weer even op dat mooie pad langs de River te lopen en van het uitzicht te genieten. Flashbacks…hier gaven we Tatum de fles…hier werden we aangesproken toen we hier met Skyler zaten….hier liepen we … bla bla bla.

Vanuit Hyde Park even door downtown gereden. Tijdens deze rit kwamen we nog langs Tampa General Hospital.
Volgende doel: Ybor City. Hier waren we nog nooit eerder geweest.
Ineens moesten we een klein straatje indraaien ergens op een  soort van industrieterrein, we hadden het vermoeden dat we helemaal fout zaten, maar er stond toch echt Ybor City aangegeven.
Wat moeten we hier dan???
Even doorgereden en ja hoor….het is toch wel erg leuk hier! Wat een apart wijkje zeg.
Eigenlijk hadden we hier wel een uurtje rond kunnen lopen.
Het Ybor City treintje nog zien rijden, het Museum en nog een aantal bezienswaardigheden.
Volgende keer zullen we Ybor City zeker wat langer bezoeken.
Voor nu hield het hierbij op.
Tussen onze POI’s van Tampa reden we stukken in downtown. Tampa is en blijft toch wel zo een bijzondere stad voor ons om te zijn. Birthcity van onze kinderen…..daar kan echt niets tegenop.

In de auto en door richting Orlando.
Kleine verantwoorde stop bij de Subway en door naar onze poolvilla.
We waren aan de vroege kant….zou de deur al open gaan?? Ja hoor, we konden gewoon naar binnen. Oooohhh, wauw….alles echt zo naar wens!
Skyler dolenthousiast….er liggen knuffeltjes op de (kinder)kamers. Hij wilde perse die kamer. Bij kamer 3: hij had zijn keuze gemaakt: hij wilde bij de auto’s liggen en heeft een EIGEN TV op zijn kamer. En…een eigen zwembad! Hij is echt de koning te rijk hier.
Even later komen ook opa en oma aan in de villa.
Met zijn allen in ’t zwembad en ik blijf even binnen, Tatum slaapt.
Dat gaan we zeker wel volhouden hier.

1. Bianca:
    Hoi lieverds,
    Wat maken jullie een mooie reis mee.
    Van alles gezien en beleefd, en nu lekker een weekje relaxen in jullie villa.
    Ga nog even door met genieten, maar zo te lezen komt dat vast helemaal goed.
    Liefs en een hele dikke kus uit een nat en winderig Nederland.
    Jan, Bianca, Sam en Yang (die we over 3,5 week mogen knuffelen)
    xxx
  2. Mirella:
    5 oktober 2012
    Die envelop is inderdaad heel belangrijk, een BM weer heel blij gemaakt. Dank je. En we hebben weer ideetjes opgedaan om te bezoeken in Tampa. Nog lekker genieten van jullie villa in Orlando. Dikke knuffel
  3. E, J & B:
    5 oktober 2012
    Veel Tampa-herkenning hier, maar lees ook nieuwe dingen. Moeten we toch maar eens snel in Tampa zien te geraken om alles te zien!!! Wat leuk dat opa en oma er ook zijn nu! Dat zullen de kids vast ook helemaal geweldig vinden. Dank voor de dagelijkse update. Ik raak er aan gewend en mee verwend, hahaha!