Airboat ride

25 september 2012 - Hollywood, Florida, Verenigde Staten

Op aanraden van de hoteleigenaar hebben we Little Havanna maar overgeslagen. De meningen hierover zijn ook nogal verdeeld en om de kinderen nou weer mee op sleeptouw te nemen……

Wat dan was de grote vraag? De Hollywood Trolley?? Helaas, die rijdt van woensdag t/m zondag.
We zijn in de buurt van de Everglades…..crocodile-hunting!!!!!!!
Op naar Everglades Holiday Park en hup in een airboat.

Even op het terrasje wachten tot onze boot zou vertrekken. Lopen er pauwen vrij rond. Stoere Skyler vond toch echt dat de pauw te dicht bij hem kwam, de held. Later op de dag zou hij dit nog wel goedmaken hoor!!

Eenmaal in de boot vertrok langzaam de Everglades in. En ja hoor (we wisten het wel….) even later kwam ie op snelheid. Bochten op snelheid maken in zo’n airboat is echt lachen.
Skyler vond ’t ook geweldig leuk. Hij zat aan de rand en had goed uitzicht op het water.
Na even op volle vaart gevaren te hebben, ging de boot weer langzamer en werd de motor afgezet.
Een krokodil!!!! De gids van onze boot was een ware wannebe-Steve-the-Crocodile-hunter en vertelde dolenthousiast over de krokodillen. Over hoe hij ooit drie uur lang in een boom heeft moeten wachten tot een krokodil onder hem verdwenen was en hij dus weer uit de boom kon…..ja ja…..
Even omdraaien zodat de andere kant van de boot ook kon kijken en weer verder de Everglades in.
De motoren gingen harder en de boot ging weer op volle snelheid. Dat werd even teveel voor Tatum. Ze moest ervan huilen. De rest van de boot heeft het niet gemerkt……haar geluid kwam niet boven het lawaai van de boot uit! Gelukkig was ze snel weer rustig.
We hebben nog een krokodillenpaar gespot waar we even met de boot stil zijn blijven hangen en de gids vertelde over de dingen die we onderweg tegen kwamen.

Nadat we de boot verlieten werden we een krokodillenshow binnen geloodst. Op zich zielig voor die beesten, maar de gatorboy (bekend van TV….animal planet: gatorboys show) vertelde dat zij de krokodillen kochten en hen zo konden beschermen, anders was hun huis vrijwel zeker iemands paar laarzen. De show duurde maar enkele minuten.
Toen kwam de baby krokodil tevoorschijn zodat we even konden voelen. We waren toch echt nieuwsgierig genoeg om even met onze handen over die krokodil te aaien.
Skyler was zo stoer dat hij hem wilde vasthouden.
Onze minimans houdt gewoon een krokodil in zijn handen!! We hebben ‘m al met een roofvogel, nu weer met een reptiel…  Onbegrijpelijk waarom hij die pauw op het terras nou niet kon waarderen toen die zo dichtbij kwam.

Later op de dag zijn de mannen in zee gaan zwemmen en door de fonteintjes wezen rennen. Tatum heeft op het binnenplaatsje van Villa Europa gespeeld.
Morgen verlaten we Hollywood en Miami om richting Key West te gaan.

PS: De jetlag is weg!

1. Kaat:
    26 september 2012
    Stiekem toch wel leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Al veel gezien en nog veel tegoed! Jammer van de regen, maar de omgeving maakt weer veel goed denk ik. Groeten aan u allen!! XX
  2. Mirella:
    26 september 2012
    Oh wat gaaf om te lezen en de foto's te zien en dat jullie dit bijhouden, leuk man. De foto's...........wauw. Wij blijven jullie volgen want de leuke tips voor onze reis vliegen ons om de oren.....haha
  3. Erik,Susanne&Ryleigh:
    26 september 2012
    Wat leuk om zo jullie reis mee te maken. Heb alles even gelezen en natuurlijk de foto's bewonderd!!
    Ben zeer benieuwd naar de volgende blog :-)
  4. E, J & B:
    30 september 2012
    Weer eens wat anders dan die 2 krokodillen in de Fata Morgana. Die vond ik als kind al doodeng, laat staan het "echte werk"!
  5. E & E en H:
    3 oktober 2012
    Superleuk om dit allemaal te lezen. Wij willen ook zo graag terug!
    Stoer hoor van Skyler, zomaar een croc vasthouden.