Reisdag...op naar Key West

26 september 2012 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen uitgecheckt in Hollywood. Dag Hollywood, dag Miami Beach…..
Een lange rit naar Key West te gaan vandaag. Zo’n dikke vier uur rijden.

Om op de Overseas Highway richting de Keys te komen, moesten we eerst Miami voorbij. Wederom: wat een enorme stad. We zijn erg lang over de “ring” van Miami blijven rijden.
Je merkt het vanzelf wanneer je op de Overseas Highway zit.
Als eerste Key Largo. Veel schreeuwende reclame. Helaas te laat voor foto momentje, want onze auto ging vol gas richting Keys.
In Key Largo ligt het John Pennekamp Snorkelgebeuren. We twijfelden even of we ’t zouden doen, maar nee….misschien op de weg terug over enkele dagen.
MM (Mile Marker) 77.5 was ons eerste doel. Robbie’s Pier. Feeding the hungry tarpons. Oftewel: vis aan de vissen voeren. Direct bij aankomst hing er al zo’n heeeeerlijk caribean-relaxed sfeertje.
Betaald, een basket met visjes gepakt en naar de tarpons.
Jeeeeee, die dingen komen uit het water springen en eten zo de vis uit je hand.
We waren gewaarschuwd voor de kinderen. Er lopen pelikanen die bijten en ook uit zijn op je vis.
Even bij andere mensen het kunstje afgekeken en toen zelf.
Tjeerd ging als eerste: liggen op de steiger, visje boven de tarpons houden en afwachten. Twijfel: was het nou die vogel die die vis even uit zijn hand kwam stelen of was het toch een uit het water gesprongen tarponvis?????
Nog een keer Tjeerd. Stiekum is het best spannend……een vis die hoog uit het water springt en vis uit je hand eet. Het zijn namelijk echte joekels.
AAAAAAAAAAAAHHHHH, beet!! Een tarpon grijpt zo het visje uit Tjeerds hand. Allemaal natuurlijk in de adrenaline-stand, het gaat best hard. Tjeerd zei dat hij het wel voelde…..
Toen ik……dacht dat ik het wel ff zou doen, maar…..op het moment dat ik ook maar dacht dat die tarpon zou springen, liet ik ’t visje al vallen. Op zich ook wel een mooi effect, dan duiken ze er met een hele bende tarpons tegelijk op.
Skyler kreeg het door en wilde ook. Hij begon met een visje vasthouden. Lachen!!
Toen op naar stap twee…..op zijn knietjes gaan zitten op de steiger de zee inkijken…
Stap drie….de vis boven het water houden en wachten tot er een vis opspringt….
Neeeee, dat lieten we uiteraard niet toe. Hij mocht wel visjes voeren, maar no way dat wij een vis bij hem uit zijn hand lieten eten hoor!! Echt niet. Skyler liet de visjes keurig in het water vallen.
Toen Tatum….stap 1: pak een vis…. Natuurlijk niet! Tatum heeft alleen naar de visjes gekeken en haar hand uitgestoken. Het was al eng genoeg, zo’n wandelwagen die daar met Tatum erin op een steiger staat redelijk dicht bij de afgrond.
Het allerlaatste visje…voor Skyler. Stap 1, stap 2 doorlopen…bij stap 3 aangekomen…..komt er een vogel van achteren aangeslopen die plotseling de vis uit zijn hand graait. Oops….slechte ouders…niet op de pelikanen gelet. Gelukkig niets aan de hand verder. De pelikaan had echt alleen ’t visje vast.
Na een ijsje bij Robbie’s verder gereden op de Overseas Highway. We hadden tenslotte nog een hele berg mijlen te rijden.
MM 37: Bahia Honda State Park. Onze tweede stop. Zou leuk zijn voor kleine kinderen begrepen we. Helaas vonden we hier allemaal eigenlijk weinig aan. Een late lunch in het park, even van ’t uitzicht genoten en toen direct de auto weer in, rechtstreeks naar het hotel ditmaal.
IbisBay Waterfront Resort (niets te maken met de bekende Ibis-keten). Wow…een mega caribisch sfeertje. Zo’n leuke kleurtjes allemaal, zo vrolijk, een grote papegaai bij de lobby en……een zwembad. Onze kamer is echt in Key West-stijl, erg kleurrijk/gezellig/vrolijk.
We hadden als optie “oceanview” geboekt.
Als we de schuifdeuren opentrekken, zitten we recht op ’t strand tussen de palmbomen. Daar word je vrolijk van he!!!!! Tussen de palmbomen hangen ook enkele hangmatten, maar die moeten we nog eentje zien te bemachtigen als er buren weg zijn.
Helaas geen babybedje. Bed tegen de muur geschoven, kussens die over zijn op de grond gelegd en rond Tatum heen gedrapeerd. Het gemis van een babybedje weegt echt niet op tegen ’t sfeertje hier (zeggen we nu).
Later op de avond in het donker nog even wat foto’s genomen van de ingang van het hotel by night met die lekkere neonverlichting. De fotocamera is echt te gek voor dat soort dingen!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mirella:
    27 september 2012
    Wat heerlijk om jullie weer te volgen en wat stoer van Skyler. Die is helemaal op dreef met de dieren om hem heen. Als ik het goed lees is het sfeer van de Keys helemaal goed dus we zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Liefs Mirella
  2. Fam Buijsse:
    27 september 2012
    hoi Paula en Tjeerd,
    jullie beleven echt wel een fantastische vakantie.
    En voor ons is het ontzettend leuk om jullie vakantieverhalen te kunnen lezen. Wat een vlotte schrijfstijl heb je.
    We genieten van de verhalen.
    tot een volgend berichtje in oze mailbox
    groetjes