Downtown Key West

27 september 2012 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanaf ons wonderschone uitzicht schrijf ik dit blogje….. Drooooomtemperatuur met een zonsondergang. Wat wil je nog meer?? (Het is wel bewolkt..) En om nog eerlijker te zijn……het gaat donderen….

Vanmorgen wilden we vertrekken naar downtown maar eerst ff melding maken van de vloer die toch wat vochtig is steeds. We werden direct omgeboekt naar een andere kamer. Als ’t maar oceanfront zicht is was onze eerste reactie. Uiteraard!!!!

Na het overzetten van de koffers naar onze nieuwe kamer waren we dan toch binnen een paar minuten in downtown. Twijfelden nog even of we per fiets zouden gaan, maar helaas, dan konden we geen wandelwagen meenemen.
Als eerste naar ’t Southernmost Point geweest. Een echte toeristische bedoeling zeg. Eigenlijk niet anders verwacht. Een boei met “southernmost point”en “90 miles to Cuba” erop.
Foto gemaakt en vertrokken.
Op naar famous Duval Street! We hadden de wereldwijd bekende Sloppy Joe’s Barsnel gevonden.
De conch train zien rijden, de hop on hop off bus, the old town trolley etc. etc.
Toen we over Mallory Square liepen vroegen we ons af waar iedereen toch die sunset ging kijken.
Het zou namelijk op Mallory Square zijn.
Niet gevonden helaas. Wel een gigantisch groot cruiseschip wat aan zojuist aangemeerd lag en waarvan grote horden mensenmassa’s kwamen. Wat een enorm bakbeest was dat zeg.
Toen naar Mile Marker 0. De US highway 1 North begint op Key West. Hier staat Mile Marker 0 die het begin van deze highway aankondigt. Uiteraard even op de foto bij MM0.
Vervolgens naar “Truman, the little white house”. Alleen de buitenkant bekeken (niet echt indrukwekkend). We konden alleen naar binnen als we een guided tour boekten en dat zou echt niets zijn voor de kinderen.
Terug naar Mallory Square. Even bij ’t cruiseschip wat gedronken en de hoek om gelopen. En zie daar! Het gedeelte van Mallory Square waar de best views voor sunset zijn. Gevonden dus!!
Helaas vond ik er niet wat ik zocht….allerlei gekleurde barkrukken die zo’n heerlijk caribbean sfeertje neerzetten. Het leek er wel de dam, erg veel duiven. En ja hoor, daar ging Skyler weer.
Soms heeft ie energie voor tien in die hitte en rent hij alle kanten op.

Daarna weer terug naar het hotel. De rest van de middag/avond doorbrengen in het zwembad.
Eerst ik met Skyler. We hadden het zwembad voor ons tweeen.
Vraag ik aan ‘m of hij het leuk vond wat we vandaag allemaal gezien hadden. “Nee, is allemaal flauwekul die dingen” was het antwoord waarmee we het konden doen.
Tjeerd kwam een uurtje later ook naar het zwembad met Tatum. Die ging het water in en werd me toch vrolijk (Tatum dan he). Een en al gespetter met haar handen in het water, haha. Erg leuk.
Skyler trok ook bekijks van de mensen aan de poolbar, omdat hij af en toe gewoon even het water uit MOEST om op die lekkere muziek te gaan staan dansen.

Eigenlijk hebben we alle Key West-attracties op onze lijst al gehad. Sommigen gingen wel heeeel snel. Zo’n southermost point en zo’n MM0 bijvoorbeeld. Da’s echt gezien-en-weg.
Het Ernest Hemingway home & museum hebben we niet gehad, maar of dat nou echt zo leuk was…
Verder kunnen we ons echt nog wel een dag of wat vermaken hier met de minder bekende attracties zoals bijvoorbeeld the butterfly conservatory en het shipwreck museum. Maar of we dat gaan doen…..vrees van niet.
Het is een relaxed heerlijk sfeertje hier in Key West. Huizen die er typisch Key West uitzien, bewegwijzerings borden typisch Key West etc. Fantastisch om rond te lopen en dat sfeertje te proeven. Eerlijk gezegd is dat voor Tjeerd en mij volop genieten, maar voor de kinderen wel echt een moet-dag. Die vermaken zich daar niet zo goed. Skyler rent liever achter duiven en kippen/hanen (die we hier erg veel zien) aan en zit liever in het zwembad. Tatum kruipt liever rond dan dat ze in haar wandelwagen moet blijven zitten terwijl er rondgewandeld wordt.

Trouwens, om in de dieren-modus te blijven…..vanaf onze tuinstoelen voor de kamer zagen we ineens een flinke leguaan. Wat een indrukwekkende joekel zeg! Snel fototoestel gepakt en we hebben ‘m. Maar niet aan Skyler gevraagd of hij die leguaan ff wilde aaien…stel dat ie ja zegt?!?

1. E, J & B:
    30 september 2012
    Lees ik het nu goed dat Tatum water inmiddels (zichtbaar) leuk vindt?! Het klinkt allemaal als een heerlijke reis!