Richting de Everglades

29 september 2012 - Everglades Np, Florida, Verenigde Staten

Een reisdagje vandaag.
Vanmorgen eerst wezen zwemmen in het zwembad. Wat zullen we dat gaan missen zeg, en ook het uitzicht, de kleurtjes en de relaxte muziek en sfeer van het resort. Echt fijn was het daar.
Na het uitchecken op naar de Overseas Highway om de Keys achter ons te laten.

Onderweg kwamen we het Bahia Honda State Park weer tegen. Ziet er toch eigenlijk wel heel erg mooi uit zo vanaf de snelweg. Toch vonden we de stop daar erg tegenvallen.
Robbie’s zagen we ook weer. Even een twijfel: zullen we nog een keer????
Nee, eenmaal is leuk.
St Anne’s Beach stond op de planning voor vandaag. Straaalend weer, dus dat was helemaal in orde.
St Anne’s Beach is een stukje strand waar vandaan je een flink eind de zee in kunt wandelen over het witte zandpad dat je door het water ziet.
Skyler en ik gingen samen “The Walk” maken. Onderweg zagen we visjes zwemmen en wat dingen drijven etc. Ik vond het wel een bijzondere ervaring, zo’n eind de zee in kunnen wandelen in het ondiepe.
Het zeewater was heerlijk lauw/warm.
Een local vertelde dat we er op de juiste tijd waren. Het water was nu perfect. Soms staat er zo weinig water dat je niet door het water loopt, maar over het zand. Nu stond het water vrij hoog waardoor je slechts een meter of 2 strand had en dan al het water in liep.
Teruggekomen op het strandje stond er nog een man die voor Skyler wat zee-leven ging zoeken. Daar moest ie echter weinig van hebben. Nog een tijdje met enkele mensen staan kletsen en toen vertrokken richting hotel.

Het hotel….valt tegen. Heel Florida City (onze stop voor de Everglades) vinden wij totaal NIET aantrekkelijk. Alles is hier een beetje verouderd/verpauperd. Na aankomst in het hotel zijn we naar Florida Keys Outlet Center geweest. Shopping Outlet dus dat  klinkt fantastisch. Nou nee hoor, het stelde echt niets voor. Ook in een klein winkelgedeelte (we moesten even bij de Walmart zijn) hing een wat minder sfeertje. Als je hier rondrijdt…..dan is het hele Key West gevoel direct verdwenen.
Gelukkig gaan we morgenvroeg direct weg en is dit gehucht slechts een “noodzakelijke” tussenstop.

Snel richting de Everglades dus.

1. Erik,Susanne&Ryleigh:
    30 september 2012
    Leuke foto's weer.

Geniet!!!

Liefs van ons
  2. Mirella:
    30 september 2012
    Ik zie het al aan de foto's, heimwee naar Key West.......