Riding the Everglades

30 september 2012 - Florida, Verenigde Staten

Snel weg uit Florida City…..

Everglades stond op de planning voor vandaag. Uurtje rijden en we zijn aangekomen bij de ingang van Shark Valley. Werkelijk bloedheet en weinig schaduw te bekennen.
We hadden zooooo graag die 15 mile trail gefietst, maar helaas, Tatum was te jong om in het fietsstoeltje te mogen.
Tickets gekocht voor de tramtour (diezelfde 15 miles).
We moesten iets meer dan een uur wachten, maar op onze lijst stonden ook nog twee hiking trails.
We wilden Otter Cave Trail nemen, van zo’n anderhalve mijl, maar helaas, deze route staat onder water momenteel.
Onze tweede trail op de lijst: De Bobcat Boardwalk. Een korte route dwars door de begroeiing.
Soms ff geen zin meer om de informatie op de bordjes allemaal te lezen, dus snelle foto van het bord en…dat lezen we thuis wel na, haha.
Skyler en Tjeerd waren als eerste bij het eind van de trail. Ineens pakt Tjeerd Skyler op en zet ‘m een eind weg. Er lag een alligator op het droge!!!!
Eerst wisten we niet hoe dichtbij we mochten komen, maar ja…hoe vaak komen we daar nou?? Dus toch maar zo dicht als we durfden bij die gator. Foto’s van heeeel dichtbij kunnen nemen zonder zoomwerk, dat was ongeveer hoe dichtbij we stonden, oftewel echt een voetstap of drie verwijderd.

Tijd om de tram te nemen. Een pad dwars door de moerasachtige Everglades. Uiteraard kwamen we hier ook weer alligators tegen, anhinga’s, andere vogels, hoog gras dat uit het water groeit, sawgrass, veel begroeiing etc. Halverwege een stop bij de uitkijktoren. Allemaal even bovenop geweest om over dat enorme uitgestrekte gebied zo ver mogelijk weg te kunnen kijken. Erg mooi.
Vlak voor de uitkijktoren was ook een 350 mtr trail dat dwars de begroeiing in leidde. Ik liep erin. En ineens…een enorme alligator in de struiken op nog dichterbij dan die eerste….schrikken!!! Van deze knaap zijn de foto’s echter niet duidelijk, hij lag verscholen in de struiken.
Drie mede-tram-reizigers stonden ook bij de alligator. Ik liep terug. Zij liepen door.
Op de tijd dat we bij de tram terug moesten zijn, hoorden we HEEELLLPPP vanuit die trail.
Wat bleek: de drie mede-tram-reizigers die de alligator voorbij waren gelopen konden niet terug komen. De alligator had zich verplaatst en lag midden op het pad. Niemand die eroverheen durfde te stappen uiteraard. De gids had met zijn stok de alligator verjaagd en zo konden de drie weer instappen in de tram met grote verhalen!
Nog een aantal mijlen door de Everglades met de tram en na twee uur waren we weer terug op het beginpunt.
Tatum had het na de uitkijktoren zo zwaar dat de hele tram heeft geweten dat er een kleintje aan boord zat. Denk dat ze meer van Tatum hebben gehoord dan van de gids. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen. Ach, ze is toch nog free-of-charge en we hebben wel foto’s met Tatum “riding the Everglades” waarop ze wakker is.

We hebben haar slapend in de auto kunnen overleggen en zijn toen maar direct doorgereden naar het hotel.
We zijn blij dat Florida City achter ons ligt en dat we nu wel een fijn hotel met een fijne omgeving hebben hier in Ft Myers. Skyler had GEEN zin om te zwemmen. Hij heeft zitten knutselen hier op de kamer en lekker staan dansen op K3 via youtube. Tatum zat lekker te spelen. Meestal zijn ze heeeel makkelijk, maar rondreizen vraagt wel veel van ze. Nog een paar dagen en dan volgen rustigere tijden voor ze.

1. Mirella:
    1 oktober 2012
    Ik krijg helemaal de kriebels van die beesten zo dicht bij. Dood eng gewoon. Wel een super goed verhaal om te kunnen vertellen en een hele gave super toffe foto zonder zoomwerk...dat zegt mij genoeg. Te dichtbij!!!!!!!!!!!!
  2. Erik,Susanne&Ryleigh:
    1 oktober 2012
    net zoals Mirella zegt TE dicht bij bah......

Maar wat een avontuur geweldig.

Volgens mij is het een hele bijzondere reis.

Liefs
  3. Janneke:
    1 oktober 2012
    wat is dit mee genieten zeg!!! wauw........
    Geweldig, we lezen met veel plezier jullie verhalen en wat een spannende dingen voor Skyler zeg die heeft heeeel wat verhalen als hij op school komt!

xxxxxxxxxxx ons