Sanibel en Tampa

1 oktober 2012 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Een heerlijk hotel gehad in Ft Myers, heerlijk geslapen, pas om 8 uur wakker allemaal.
Snel douchen, ontbijten, spullen de auto in en verder op weg.

We gingen eerst schelpen zoeken op ’t strand van Sanibel. Een prachtig bounty-eilandje.
De beach vrij snel gevonden, parkeermeter gevoederd, brugje over en daar was ie!
Sanibel staat bekend om de vele schelpen die je er kan zoeken, het liefst zo vroeg mogelijk in de ochtend, dan vind je de mooiste.
Helaas was het niet echt heeeel vroeg, maar toch…..er lagen veeeel schelpen, stralend weertje, lekker met de voetjes door de zee wandelen en ondertussen de mooiste schelpen verzamelen.
Zoooo, schelpjes schoonspoelen en in de tas mee naar huis.
We hadden er echt veel langer door kunnen brengen dan we gedaan hadden, het was er zo heerlijk.
Alles klopte daar. Maar helaas…de plicht riep.
Wij hadden nog een must-do op Sanibel Island: de wild life drive van het J.N. “Ding” Darling National Refuge fietsen.
Bij Billy’s Bikes fietsen gehuurd met Yepp-kinderzitjes achterop. Kinderen helmpjes op en off we go! Phooooeeee, wat is het heet om te fietsen. We dachten dat een lekker windje wel af zou koelen, maar ’t was echt bloedje heet zeg.
Op naar J.N. “Ding” Darling National Refuge. Vrij snel gevonden.
Nog even water gekocht, want dat is in de parken vaak niet mogelijk. Bij het “education center” verkochten ze water, maar NIET in flesjes, nee, in zakken. Zakken met een bidon-dop. Deze zakken waren via de fill points weer bij te vullen. Ook in het park echter geen fill points. Eerst de complete zak dus maar leeg drinken samen met de kinderen en na de fill het park in met volle waterzakken.

Net zoals in de Everglades: je kan ook een route met een tram doen, maar…..wij waren lichtelijk jaloers op de fietsers toen, dat wilden wij ook!
In J.N. “Ding” Darling National Refuge waren WIJ echter de fietsers YES!!

J.N. “Ding” Darling is prachtig. Veel water, veel vogels. Uit het water zagen we vissen omhoog springen. Aan de overkant wees iemand ons op zwemmende nog-wat-krabben-met-staartjes die hij daar had gespot. Gelijk ook even kijken dus.
We hebben een springende vis op de foto gekregen, maar….je moet wel enorm zoeken naar die vis wil je ‘m vinden.
De hele wild life trail was 4 mile lang…en weer 4 terug dus. Deze trail is ook open voor auto’s.
Helaas was 4 mile voor ons niet mogelijk om te halen met de kinderen. Vanuit het park moesten we namelijk ook weer terug naar de fietsverhuur locatie.
Uiteindelijk dus slechts een beperkt stuk gefietst/gezien, maar wel genoeg naar ons idee.
’t Was ook erg heet. Dus, teruggefietst en de fietsen ingeleverd.

In de auto en op doorreis naar……TAMPA!

De Sunshine Skyway Bridge stond ook nog op onze must-see lijst. De navigatie stuurde ons onverwacht hierlangs. Bij toeval zijn we vandaag dus al over de Sunshine Skyway Bridge gereden. Geen stop gemaakt hier, dat komt nog wel.
Hoe dichterbij Tampa we komen, hoe meer herkenbaar. Zo leuk. We reden Tampa via de Gulfcoast in. Borden gezien met Clearwater beach, Indian shores, The Pier st Pete etc. Flashback Flashback.

Via de gulfcoast “over het water” naar Tampa!
Wow….wat voelt het helemaal fantastisch om back-in-town te zijn. We zijn in TAMPA.
We hebben een hotel geboekt met uitzicht over de baai. Aan de Tampa-kant van de brug, bij de Westshore Mall. (Crowne Plaza Tampa Westshore). Hier blijven we drie nachten.
Zojuist contact gehad met Welma. We hebben morgen een date met Welma.
Hotel is hier hartstikke goed, babybedje geïnstalleerd, kinderen doen een poging tot slapen, maar hebben nog altijd erg veel pret met elkaar. Zal dus nog wel weer ff duren. Ach ja, misschien slapen ze dan morgen weer tot 8 uur!

1. Erik,Susanne&Ryleigh:
    2 oktober 2012
    Wat leuk weer om te lezen. En mooie foto's erbij. Nu eindelijk in Tampa. Jullie hometown.

Geniet en blijf vooral schrijven en foto's plaatsen. Dan genieten we mee. Het zal voor ons helaas niet doorgaan de trip naar usa dus we genieten volop van jullie verhalen en foto's.

XXXX van ons alle drie
  2. Mirella:
    2 oktober 2012
    Tampa........tja, dat brengt gevoelens met zich mee. De stad waar onze mooie kindjes vandaan komen, hoe bijzonder is het. De foto's en verhalen zijn weer super. Wij blijven jullie volgen. Doe je de dames de groetjes van ons.
  3. Kaat:
    Gewoon WAUW!!! XXX
  4. E & E en H:
    3 oktober 2012
    Ahhh ja de Sunshine Skyway Bridge die zijn wij ook een aantal keer over geweest. Net daarvoor (niet aan de Tampa kant) zit ook nog een enorme outlet/mall. Helaas hebben wij die niet meer kunnen bezoeken.
    Brings back so many good memories!!!
  5. Charlotte:
    11 oktober 2012
    Brengt heel wat memories terug. Nog maar zo kort geleden eigenlijk dat we er waren maar wat krijg ik weer een zin om er te zijn als ik jullie verhalen zo lees. Wordt tijd dat jullie een tiplijst/mustseelijst te gaan maken voor iedereen die nog gaat ; )