South Beach, Miami

23 september 2012 - South Beach, Florida, Verenigde Staten

Half vijf vanmorgen begon de dag. Skyler kon niet meer slapen en dan is de rest ook wakker.
Hij heeft nog even op bed tv gekeken. Toch stond ons ontbijttafeltje om iets na zessen al klaar.
Tegen zeven uur (ja...ochtend) zijn we naar zee gelopen om nog een klein beetje zonsopgang mee te pikken.
We dachten dat we zo ongeveer de eersten zouden zijn, maar nee hoor. Vele mensen zijn al op de boardwalk aan het sporten/wandelen/biken/skaten etc.
De temperatuur was om 7 uur in de ochtend ook al erg aangenaam. Zo heerlijk om buiten te zijn. De foto's die we zo vroeg in de ochtend hebben gemaakt hebben een vreemde gloed over zich heen vanwege de lucht nog.
Vanaf 7 uur zijn er al vele restaurantjes geopend voor ontbijt. En...er zijn ook gewoon al behoorlijk wat tafeltjes bezet dan.

Rond 10 uur op naar Miami Beach! Een half uurtje rijden vanaf hier. Kinderen sliepen uiteraard weer in de auto. Soms zijn ze zoooo makkelijk.
De weg van Hollywood naar Miami toe was best indrukwekkend. Ingewikkelde constructies met fly-over wegen, en toch zo eenvoudig en duidelijk allemaal. Eerst kwamen we langs Key Biscayne....wow....die skyline is moooooooooooooiiiii!! Wat een stad zo zeg.
The Rusty Pelican staat op de planning voor het uitzicht...... planning omgooien en direct er naartoe of toch eerst naar Ocean Drive?
Toch eerst Ocean Drive!
Parkeren in Miami Beach zou een "ramp" zijn. Wat is een ramp he?? Bij eerste de beste parkeergarage (tussen 5th en 6th Street) waren er veel meer plaatsen vrij dan bezet.
Straat oversteken en voila! We zijn op Ocean Drive. Een jetset-gebeuren.
Aanblikken van de meest prachtige hotels in fraaie kleurtjes. De een nog mooier en luxer dan de andere. Ach....Villa Europa is ook best mooi....
Aan Ocean Drive eerst een stukje door Lummus Park gelopen. Veel sporters daar, beachvolleybal, biking en joggen is erg populair. Ook komt er regelmatig een Segway voorbij. Daarna weer op Ocean Drive om toch die mooie Art Deco gebouwen/hotels te zien.

't Was erg warm, kinderen kregen 't ook heet dus namen we een stuk verderop de South Beach Local naar Holocaust Memorial Monument.
Van daaruit weer een bus terug richting Ocean Drive waardoor we nog wat sightseeing konden meepikken. Tijdens de rit begint het me toch te regenen. En het leek niet op te houden. Aangekomen bij 5th street waar we uit moesten stappen stond gelukkig een overdekte bushalte. Hier stonden we met een aantal mensen onder. Een groepje had een taxi laten komen waar ze instapten om niet door de regen te hoeven. Uiteindelijk is Tjeerd alleen naar de auto gelopen en ben ik met Skyler en Tatum onder het afdak blijven staan. Tjeerd zou ons met de auto op komen pikken. Een ding was zeker: hij was binnen een halve minuut totaal doorweekt. Onweer brak uit en Skyler werd een beetje bang van de harde knallen. De bliksem vond ie wel interessant.
Toen Tjeerd bij de bushalte was in mega-tempo ingeladen en zaten de kids droog in de auto. Wat een bakken water kunnen die wegen daar in rap tempo verwerken zeg. Daar kan de Repellaan nog wat van leren.

Op naar Hollywood. Tjeerd had droge kleding nodig en de planning voor vandaag in Miami Beach zat erop. Helaas konden we op de terugweg wegens de enorme regen geen foto's maken van de skyline, die was namelijk niet meer te zien. Morgen nieuwe kansen op Key Biscayne!

Na even "thuis" geweest te zijn zijn we naar Sawgrass Mills Mall gereden.
Over grote malls gesproken. Deze hoort zeker in dat rijtje thuis.
Skyler zei dat hij wilde gaan spelen. Hij heeft zich bij het rainforest cafe even lekker uit kunnen leven. Ik heb met Tatum een kleine shopronde gemaakt.

Acht uur lagen de kinderen vanavond op bed. Missie van vandaag was ze op te houden tot na zeven uur in de hoop dat ze over hun jetlag heen zouden zijn.
Morgenvroeg zullen we weten of de missie geslaagd is!!

1. Mieke:
    25 september 2012
    Ha vakantie gangers....
    Vanmorgen bij Riet op de koffie geweest en kreeg jullie site van Riet (mocht ik ) Dus jullie verhalen gelezen en genoten van de mooie verslagen.
    Geniet er nog volop van en ik geniet vanuit Schaijk met jullie mee.
    Heel veel groetjes, Mieke